Spécifications, Équipements et informations supplémentaires:
Spécifications
Constructeur: Rodman
Pavillon: Spain
Forme de la coque: V profond
Dimensions
Longeur hors tout: 17.39 m
Maître bau: 4.90 m
Tirant d'eau maximum: 0.85 m
Déplacement: 25500 Kilogrammes
Motorisation
Puissance totale: 1430 HP
Motorisation 1:
Marque moteur: VOLVO
Année de construction: 2004
Modèle moteur: D 12
Montage: Inbord
Type de moteur/essence: Diesel
Nombre d'heures: 415
Type de transmission: Prise directe
Puissance moteur: 715 HP
Motorisation 2:
Marque moteur: VOLVO
Année de construction: 2004
Modèle moteur: D 12
Montage: Inbord
Type de moteur/essence: Diesel
Nombre d'heures: 415
Type de transmission: Prise directe
Puissance moteur: 715 HP
Réservoirs
Nombre de réservoirs d'eau: Acier inoxydable (700 Litres)
Nombre de réservoirs de carburant: Acier inoxydable (2800 Litres)
Aménagement
Nombre de couchettes à deux lits: 1
Nombre de couchettes doubles: 2
Nombre de cabines: 3
Nombre de toilettes: 2
Nombre de salles de bain: 2
Électronique
Compas
Sondeur
GPS
Lecteur DVD
Détecteur radar
TV
Lecteur CD
Plotter
Répétiteur(s)
Pilote automatique
Radio
Haut-parleurs de cockpit
VHF
Loch-speedomètre
Équipement Interieur
WC électrique
Chargeur de batteries
Four
Micro-onde
Congélateur
Air Conditionné
Réfrigérateur
Eau chaude
Pompe de cale électrique
Propulseur d'étrave
Lave vaisselle
Appareillage Électrique
Prise de quai
Convertisseur
Générateur
Circuit électrique: 12V
Équipement Extérieur/Options
Passerelle hydraulique
Coussins de cockpit
Radeau de survie
Douchette de cockpit
Table de cockpit
Échelle de bain
Cockpit teck
Guindeau électrique
Tauds
Bimini Top
Exención de responsabilidades
La Empresa presenta la información de esta embarcación de buena fe
Descripción proporcionada por el fabricante
The design of the Rodman 56 hull underwater, very reliable when navigating, is based on wide experience, both in channel tests and on a real scale. The form, of a monoedro type, combines high performance with excellent comfort when navigating and the best behaviour at sea, a characteristic of the RODMAN launches.
The 19º dead rise, as well as the longitudinal position of the centre of the submerged part, have been optimised to minimize the pressure and friction resistance within the usual speed ranges. The arrangement of the spray rails contributes to an ideal support and stability, as well as keeping the deck dry.
The hull of the launch will be manufactured with materials mainly consisting of E glass fibre multi-axials, laminated with homologated polyester resin for marine use.
The construction will be carried out in installations homologated for this type of launch by the classification society Lloyd´s Register of Shipping
Engine Warranty
0
Engine Notes
Engine Options:
2 Caterpillar 3196 2x660 CV (2x485 kw)
2 Caterpilar C-12 2x700 CV (2x515 kw)
2 Cummins QS M11 2x635 CV (2x467 kw)
2 MAN 2876 LE 401 2x700 CV (2x515 kw)
2 Volvo D12 2x615 CV (2x452 kw)
2 Volvo D12 2x715 CV (2x526 kw)
Additional Description
Access is made from the cockpit.
Main engines.
Auxiliary group.
Service and startup batteries for the main engines.
Startup battery for the auxiliary engines.
Submerged humid exhausts.
Fuel tanks.
Fuel pre-filters.
Sea water filters.
Two extractors.
Acoustic insulation.
Hull, Deck and Ironwork Componants
125 MAX-POWER bow propeller with a maximum thrust capacity of 117 kg.
LOFRANS windlass of 1500 watts.
30 kg TREFOIL anchor.
10 mm diameter chain.
8 stainless steel bollards (4 on each side)
Two 1000-watt vertical winches for aft mooring.
Two EXALTO windscreen wipers, pantograph type, using fresh water.
Pulpit, handles and handrails in polished stainless steel tube.
Stairs and single-block tackle in aluminium.
HALLARD insulation in engine room.
Teak floors on bathing platform, cockpit and fly bridge access stairs.
BENESZONI PI 364 hydraulic gangway with maximum lifting capacity of 150 kg.
Polished stainless steel signal mast.
Stainless steel rubbing strake 60 mm wide.
Front glass windows laminated and toughened on the sides with electric opening system.
TREND-MARINE stainless steel aft bulkhead.
Flybridge
Access is made from the outside and inside.
Double central sailing master station.
Adjustable wheel.
PRFV furniture with barbeque, small sink and fridge.
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RE: Rodman 56, BARCELONA, Espagne
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Puerto Deportivo Local 32
El Masnou
Barcelona
Spain
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Stay Nautica S.L.
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